Subscribe

Saturday 26 November 2011

Projek Seni bawah laut yang hebat! (9 gambar + 1 video)

Mula-mula saya dah tengok gambar dan video lekat dekat mana-mana website tapi tak tergerak hati nak tengok paparan videonya. Hari ni macam blessed sangat bila broadband pun laju lebih dari selalu dan tiba-tiba tekan ON pada paparan youtube. Ya Allah, seriau pun ada bila tengok vid ni. Tapi rasa macam (tah macamana nak describe) cantik sangat perjalanan shot video ni. (iklan)

Sebenarnya ini ialah projek seni Guillaume Nery bersama teman wanitanya. Mereka menggunakan kamera Canon 5D Mark II dan mengambil masa 4 hari untuk menghasilkan video ini. Lokasi bagi sinkhole ini terletak di Dean's Blue Hole, Bahamas. Sinkhole ini mempunyai kedalaman sehingga 633 kaki ke dasar laut. Walaubagaimanapun freediver bertaraf dunia ini menegaskan beliau sebenarnya tidak sampai pun ke dasarnya. Matlamat mereka adalah memberi penekanan kepada imej yang berhubung dengan keindahan bawah laut dan pergerakan inovatif sebuah kamera. Sila tekan tajuk post dan melihat semua gambar dan anda WAJIB menonton video mereka. Muzik latar yang digunakan pun memang buat video ini 100+ best sangat.

Post ini diletakkan di bawah label PERKARA HEBAT di dalam Blogpedia2u. Sila tekan  DI SINI untuk melihat perkara-perkara hebat yang lain.




0 comments:

Post a Comment