Subscribe

Monday 12 December 2011

Taman Negara Erawan, Thailand. (4 gambar)

Taman Negara Erawan ini terletak di Kanchanaburi, barat negara Thailand. Taman negara ini meliputi 550 kilometer persegi gunung ganang dan lembah. Erawan mempunyai air terjun yang bertingkat-tingkat dan merupakan antara air terjun yang tercantik di Asia Tenggara. Erawan bermaksud gajah putih berkepala tiga mengikut mitos Hindu. Uniknya, pada musim panas kawasan ini akan berkeadaan sejuk di antara bulan November sehingga Febuari. Selain tarikan air terjun, di sini juga terdapat 4 buah gua iaitu Gua Mi, Gua Rua, Gua Wang Bahdan dan Gua Phartat. Kawasan taman negara ini juga mempunai pelbagai spesis flora dan fauna yang jarang ditemui di kawasan lain. SIla klik tajuk post untuk melihat entry sepenuhnya.

KLIK DI SINI.





SUMBER

0 comments:

Post a Comment