Subscribe

Wednesday 30 November 2011

Raja Marble, jutawan termuda di dunia (3 gambar)

 Pada tahun 2010, Mark Zuckerberg pernah disifatkan sebagai Times 'Person Of The Year' dan merupakan antara jutawa termuda di dunia. Manakala pada tahun ini, Sebastian Vettel telah berjaya menjadi pelumba termuda di dalam Formula 1. Sekali lagi barisan jutawan ini telah diisi oleh seorang budak yang baru berusia 8 tahun dan kini dia adalah jutawan paling termuda di dunia. Sila klik tajuk post untuk membaca seisi entry.



Harli Jordean telah mencapai kejayaan pada usia 8 tahun. Masih belum mempunyai ijazah mahupun belajar di kolej, yang ada cumalah sedikit pengalaman di alam kanak-kanaknya. Beliau seperti kanak-kanak lain mudah merasa bosan dengan aktiviti masa lapang, lalu dia mengambil keputusan untuk berniaga. Percaya atau tidak, Harli Jordean hanyalah sekadar mengusahakan perniagaan guli menerusi internet. Idea ini mendapat sokongan daripada ibunya. Dia meminta sedikit wang dan mula mengumpul guli yang bermacam-macam jenis. Manakala ibunya membantu untuk setup website tempat jual beli guli-guli tersebut. (klik)

Logika, Harli mula bergelar Raja Marble dan menjalankan perniagaan gulinya hanya menerusi website. Baru berumur 8 tahun!!!

0 comments:

Post a Comment